WEKO3
アイテム
高校中途退学予防のための心理教育的支援モデルについての一考察 : 生徒の教育可能性と教師の支援可能性の広がりを模索して
https://tokyo-kasei.repo.nii.ac.jp/records/11333
https://tokyo-kasei.repo.nii.ac.jp/records/11333341ae14b-7bf7-4dfa-9010-004a4ad978b2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
2011_n_0024.pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 高校中途退学予防のための心理教育的支援モデルについての一考察 : 生徒の教育可能性と教師の支援可能性の広がりを模索して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 対人関係形成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教師の意識変革 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 心理的距離の縮小 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | The interpersonal relationship formin | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | The awareness reform of the teacher | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | The reduction of the psychological distance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Groping about the expanse of the education possibility of one considering : the student about the psychoeducational support-model for the high school school-leaving prevention and the support possibility of the teacher | |||||
タイトルヨミ | ||||||
その他のタイトル | コウコウ チュウト タイガク ヨボウ ノ タメ ノ シンリ キョウイクテキ シエン モデル ニ ツイテ ノ イチコウサツ : セイト ノ キョウイク カノウセイ ト キョウシ ノ シエン カノウセイ ノ ヒロガリ オ モサク シテ | |||||
著者 |
杉山, 雅宏
× 杉山, 雅宏 |
|||||
著者別名 |
Sugiyama, Masahiro
× Sugiyama, Masahiro |
|||||
著者ヨミ |
スギヤマ, マサヒロ
× スギヤマ, マサヒロ |
|||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21861730 | |||||
書誌情報 |
人間文化研究所紀要 巻 4, p. 1-14, 発行日 2010-02 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京家政大学人間文化研究所 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 376 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |